گوگل با ناقضان کپی رایت برخورد می کند: با سرویس «گوگل کپی» آشنا شوید

admin

اگر دارای سایت یا وبلاگی در اینترنت باشید حتما با مشکل کپی کردن مطالب تان مواجه شده اید. از طرفی شما ساعت ها برای تولید مطالب وقت می گذارید و از طرف دیگر افرادی پیدا می شوند که به راحتی حاصل زحمات شما را بدون رعایت هیچ گونه قانون یا مبانی اخلاقی کپی می کنند.

حالا یک راه حل برای این مشکل پیدا شده است. قرار است گوگل با ارایه سرویسی جدید، کمک کند تا سایت ها و وبلاگ های کپی کننده اطلاعات از فهرست های اینترنتی حذف شوند.

بر اساس سرویس جدید که «گوگل کپی» نام دارد، این شرکت سایت ها و وبلاگ های کپی کننده را از موتور جستجو و دیگر سرویس هایش حذف خواهد کرد.

هر چند گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سرویس منتشر نکرده اما یک API اولیه با قابلیت ترجمه به زبان های مختلف ارایه داده تا بر اساس آن مدیران سایت ها و وبلاگ ها بتوانند بررسی کنند، آیا صفحات آنها در خطر حذف از موتور جستجوی گوگل قرار دارد یا نه.

گوگل می گوید طی ماه های گذشته مشغول بررسی و گردآوری یک دیتابیس از سایت و وبلاگ های ناقض کپی رایت بوده و هم اکنون لیست بزرگی از آنها در اختیار دارد. این سرویس در حال حاضر سایت ها و وبلاگ هایی را هدف قرار می دهد که محتوای دیگر سایت ها را بدون رعایت قوانین آنها استفاده کرده اند. اما گوگل می گوید در مراحل بعد سراغ سایت های معرفی اپلیکیشن های ققل شکسته نیز خواهد رفت.

هنوز در مورد اینکه سایت ها و وبلاگ ها بر اساس چه شرایطی از گوگل حذف خواهند شد، توضیحات زیادی ارایه نشده اما پیش بینی می شود حذف یک سایت از موتورجستجوی گوگل و دیگر مجموعه های مرتبط، ضربه بزرگی به بازدیدکننده های آن سایت وارد کند.

در کنار آن گوگل می گوید مشغول مذاکره با دیگر ارایه کننده گان خدمات جستجو در اینترنت مانند مایکروسافت و یاهو است تا آنها هم از دیتابیس گوگل استفاده کرده و سایت های کپی کننده و ناقض کپی رایت را از فهرست شان حذف کنند.

این سرویس قرار است به صورت آزمایشی از ماه آینده میلادی کار خودش را آغاز کند. تا آن زمان می توانید از فرم پایین که در ادامه مطلب قرار گرفته (و توسط ما فارسی شده است) استفاده کنید و ببینید آیا آدرس وب سایت شما نیز در فهرست گوگل قرار گرفته یا نه.


به روز رسانی:

همانطور که دوستان زیادی هم در بخش نظرات اشاره کرده بودند. این مطلب دروغ ۱۳ نارنجی بود :) لطفا جدی نگیرید.


Google Copy
آدرس سایت - وبلاگ تان را وارد کنید:


فرمت آدرس حتما به شکل: http://yourdomain.com باشد.

By Google Copy API

فارسی شده توسط نارنجی


موضوعات مرتبط: فن آوری اطلاعات

۱۰ چیزی که درباره بازی های موبایل نمی دانید

admin

اولین دفعه ای که با یک بازی موبایل سرگرم شُدید را به خاطر دارید؟ احتمالا هنگام برنده شدن هم به بلوک های پیکسلی روی صفحه کوچک موبایل همراه با صدای بیپ ضعیفی خیره شده اید. و حالا اوضاع تغییرات فراوانی کرده است. امروزه اسمارت فون ها قابلیت های گیمی تقریبا برابر با نسل پنجم کنسول های بازی دارند و شانه به شانه آنها به رقابت می پردازند.

هنگامی که به چگونگی آغاز این صنعت نگاهی بیاندازید، انقلاب ۱۸ ساله بازی های موبایل، تقریبا غیرممکن و خارق العاده به نظر می رسد. بگذارید برای درک بهتر شگفتی های این دنیا، به کند و کاوی مجدد در برخی حقایق شگفت انگیزی بپردازیم که شاید بسیاری از شما چیزی درباره آنها نشنیده اید. پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشد.


یک. اولین بازی موبایل در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. این بازی نسخه از پیش نصب شده تتریس بود که بر روی موبایلی با نام Hagenuk MT‪-‬2000 عرضه می گردید.

دو. سه سال بعد، در سال ۱۹۹۷ نوکیا نسخه ای از بازی ماری (Snake) را برای برخی از مدل های موبایل هایش طراحی کرد. اولین نسخه بازی ماری بر روی نوکیا 6110 عرضه گردید و از زمان عرضه بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه در دنیا فروش داشت.


6054_89130602394_89128762394_1786510_6994864_n.jpg

سه. اولین بازی مولتی پلیر یا چند بازیکنی موبایل هم بر روی نوکیا 6110 عرضه شد. این بازی، نسخه دو نفره ای از ماری بود که دو دارنده 6110 می توانستند با استفاده از پورت اینفرارد با هم بازی کنند.

چهار. تقریبا سال ۲۰۰۱ بود که دو تکنولوژی جدید J2ME و BREW ، درها را به روی بازی های پیشرفته تر و پر آب و رنگ تر گشودند. این اتفاق با عرضه بازی های رنگی همزمان شد.

پنج. در ۲۰۰۳ نوکیا اولین موبایل اختصاصی بازی را با نام Nokia N‪-‬Gage عرضه کرد. پر فروش ترین بازی این موبایل، یک گیم ماهی گیری با نام Creatures of the Deep بود.


qd1.jpg

شش. هفتاد تا هشتاد درصد تمام دانلودهای موبایل، بازی ها هستند. تخمین زده می شود که صنعت بازی موبایل تا سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۴ میلیارد یورو شود.

هفت. همچنین پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۱۳ خرید های درون بازی از پرداخت های به ازای دانلود سبقت بگیرند.

هشت. کمی قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ شرکت موبایل اینتربازی Tournament Arena Soccer 3D را عرضه کرد. این بازی در هفته اول تعداد دانلود باور نکردنی ۳۵ میلیون را به نام خود ثبت نمود.


dm-java-soccer.png

نه. WCG که بزرگترین مسابقه ورزشی الکترونیک جهان است، به تازگی تصمیم گرفته مسابقات اش را دیگر در بخش بازی های کامپیوتری برگزار نکند و تنها بر روی بازی های موبایل تمرکز کند!

ده. انگری بردز تا کنون بیش از ۱۴۰ میلیون بار دانلود شده است. برآورد می شود که تنها از راه تبلیغات داخلی نسخه رایگان این بازی، شرکت Rovio ماهیانه یک میلیون یورو درآمد داشته باشد.

البته بازی های موبایل هنوز راه درازی را در پیش دارند. اما آینده چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد؟ آیا شاهد بازی هایی خواهیم بود که با استفاده از واقعیت افزوده و NFC ما را بیشتر با دنیای فیزیکی درگیر می کنند؟ یا اینکه با صفحه نمایش های بزرگتر و گرافیک بهتر، بازی های تاثیرگذار و جذاب تری را شاهد خواهیم بود؟ شما این آینده را چگونه می بینید؟